Какво още не сте знаели за марката Tommy Hilfiger?

  • СПИСАНИЕ
  • Какво още не сте знаели за марката Tommy Hilfiger?

Какво още не сте знаели за марката Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger несъмнено е една от най-разпространените и популярни модни марки. Кой не знае комбинацията от бяла, синя и червена ивица? Но знаете ли историята на тази модна марка? Защото пътят към успеха за Томи Хилфигер определено не беше по масло. Ако обаче се беше предал при първия си неуспех, щяхме да загубим тази страхотна мода и светът ще бъде с една по-малко сбъдната американска мечта. Елате с нас по стъпките на известния дизайнер, който ще отпразнува 70-ия си рожден ден тази година, и открийте различните интересни факти, свързани с тази марка.

Предприемчив дух и оригиналност

Въпреки че името му е известно в целия моден свят, Томи Хилфигер със сигурност няма лесен старт в кариерата си. Той е второ от девет деца, така че родителите му трябвало наистина да се постараят добре за да осигурят добри условия за живот на всичките си деца. Те искат Томи да бъде машинен инженер. За съжаление инженерството на него нищо не му говори. Той предпочита да се интересува от мода и в свободното си време ходи да пазарува в Ню Йорк дънки, които шие по свой начин у дома в град Елмайра и след това продава на свои познати.

Настъпват 70-те години, ерата на хипитата е на своя връх. Томи иска да угоди на всички по оригинален и стилен начин, затова започва да продава парчетата си в Brown’s. Скоро той отваря собствен бутик „The People’s Place“, където излага дънки и блузи в стил клош. Те тъкмо започват да се показват на ревютата в Ню Йорк и не са нещо съвсем ново за отдалечения град Елмайра.

Времето на хипи движението обаче със сигурност не превъзхожда с ред и дисциплина. Също и в магазина на Хилфигер протичат бурну партита, което несъмненно привлича млади хора, но те са там по-скоро да се забавляват, отколкото да харчат парите си за модни дрехи. И така целият бизнес скоро фалира.

Отново и по-добре

Но Томи не иска да се отказва от мечтата си. Той осъзнава, че ще трябва да се съсредоточи върху различна част от населението. За такива, които не е скъперници и обичат да плащат за качествени и интересни дрехи. Премества се в Ню Йорк и започва работа по нова колекция. В края на краищата се разпространили слухове за способностите му, така че известните дизайнери му подават ръка за помощ. Но Томи иска собствена марка. Независима. Построен само заради усилията и старанието му. Без патерица под формата на помощта на известни имена.

И накрая, през 1984 г., 16 години след откриването на People’s Place, той успява. Той основава своя собствена марка Tommy Hilfiger Corporation, която се фокусира върху свежа и непринудена мода за млади хора. Цветовете синьо, червено и бяло се харесват и дрехите Tommy Hilfiger се продават добре.

Дързост, която се е отплатила

След провала на хипи бутика, Томи беше наясно, че истински успешен бизнес няма да започне без реклама. По това време модната индустрия е в разгара си и трябва да се види кой иска да се утвърди и кой не се страхува от нищо.

На известния дизайнер не му липсва смелост. Рекламните му кампании са хищнически и не остават незабелязани. Той дори наема Джордж Лойз, който стои зад много известни рекламни кампании за американската авиокомпания от USA Today до известни американски сенатори. Той създава много смела реклама за него, която пуска на Таймс Скуеър.

"Четирите най-велики американски модни дизайнери за мъже са RL, PE, CK и TH."

Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein. Тези имена могат да си позволят такива изказвания, техните марки имат куп клиенти. Но TH? Плюс това, с логото на Hilfiger и надписа: „И това е логото на най-малко известния от тях“. Беше хищническо и с въображение. И много функционално. Томи Хилфигер за кратко време става известен в цяла Америка, а скоро и в целия западен свят.

По-късно сътрудничи с много известни личности и особено с певци, които му носят млади клиенти. Сред тях са имена като Бритни Спиърс, Ролинг Стоунс или Лени Кравиц. Хилфигер иска да запази марката сред младежите, не се интересува да има репутация на дизайнер за стари и богати. И така музикалните звезди обличат неговите модели на концертите си, на които присъства основно младо поколение фенове.

Когато облаците над успеха се сгъстяват

По времето, когато Томи се справя чудесно, идва неприятен удар. Сред хората започват да се разпространяват имейли, в които го обвиняват в расизъм. В тях се казва, че в определено телевизионно предаване той заявява, че модата му е предназначена изключително за бели и не иска негри, азиатци или испанци да купуват дрехите му. Имейлът призовава за бойкот към стоките му и се разпространява като топъл хляб.

Но това беше голяма клевета, Т. Хилфигер никога не е бил на телевизионно шоу, където да казва нещо расистко. За щастие марката му издържа на този удар. Впоследствие обаче все пак той я продава и днес тя е собственост на инвестиционна компания, която включва например марката Calvin Klein.

Интересни факти, за които може би не сте знаели:

  • Дрехите му напомнят студентски стил на американските университети. Томи Хилфигер обаче никога не е учил в колеж.
  • Snoop Dogg популяризира Tommy Hilfiger сред младите почитатели на хип-хопа, когато облича една от ризите на Hilfiger на телевизионно токшоу.
  • Томи Хилфигер за малко да работи под марката Calvin Klein. Дизайнерът му предлага да работят заедно, след като се премества в Ню Йорк през 1979 г. Томи обаче отказва и решава да създаде своя собствена марка.
  • T. Hilfiger пусна колекция за хора с увреждания. Тя разполага с магнитни бутони, велкро и модифицирани отвори за крака, които да носят хората с увреждания.
  • Доминирането на червеното, бялото и синьото в колекциите TH се основава на цветовете на американското знаме. Също така и за привличане на повече млади хора към марката. За избора на тези цветове, Hilfiger беше от самото начало сравняван с Ralph Lauren и дори беше критикуван за копиране на стила му.
  • Със своите извънгабаритни спортни облекла, свободен стил дънки и поло ризи той привлича предимно млади хора към модата си. Той инвестира много в реклама, която надминава оригиналността на неговите модели, подчертавайки значението на модния маркетинг.

Tommy Hilfiger и модни аксесоари

Освен облекло, разбира се, марката разработва и аксесоари. Може да си купите дамски и мъжки часовници, бижута и парфюми на Tommy Hilfiger.

През 1995 г., когато пуска мъжкия аромат "Tommy", той влага цели 15 милиона долара в реклама. По онова време това е най-голямата сума похарчени пари за рекламна кампания на мъжки аромат. Но това му се отплати. Този аромат е популярен и днес - след повече от 25 години.

Популярни са и часовниците Tommy Hilfiger. Те съчетават традиционния стил с интересни модерни елементи, така че изглеждат младежки. Например, не се страхува да смесва модерна визия с класически римски цифри и да създава интересни и уникални комбинации.

Ако харесвате Tommy Hilfiger толкова колкото ние в Brasty, можете да изберете някои от красивите му аксесоари, които ще намерите в нашия електронен магазин. Предложението включва мъжки и дамски часовници, бижута и парфюми Tommy Hilfiger. Подобно на дрехите му, те се характеризират с отлично качество, грациозен дизайн и непринуден американски стил, който ще привлече вниманието на всяко поколение.